Kreativa ideer, teaterjobb, samarbeten m.m. av intresse!
Publicerat - 7 dec 2009, 10:08:20
Steve Palmqvist
7 dec 2009 |
Hej jag heter Steve Palmqvist är 51 år, har i flera år varit verksam i utlandet som bl.a. skådespelare, regissör och teaterpedagog. Sedan jag för drygt två år sedan återvände till Sverige har det varit lite svårt att finna teaterjobb och samarbets partner för eventuella fria produktioner (se gärna min presentationoch CV). Jag har gjort en massa saker inom teater och kultur under de senaste 30 åren och är inte rädd för varken nya konstelationer eller sammanhang (eller inte heller "gamla" bekanta dito för den delen...). Så intresserade kollegor hör gärna av er, så kan vi ju se om vi kan inspirera varandra till något! MVH Steve |
Svara Citera & svara |
Nina Nu Wesemeyer
7 jan 2010 |
Hej Steve! Undrar om det är Styrbjörn, som bytte namn till Steve? I så fall, hej!!! Detta är Nina från Fjärde Teatern när det begav sig under 80-talet:) Hör gärna av dig; nina@ninanu.nu |
Svara Citera & svara |
Hogbäck
15 apr 2013 |
skrev:
Hej Stewe,
Såg ditt namn på Sighten geni.
1. Det finns ingen person Nils Christoffer von Rahden.
2. Det finns inga ättlingar, endast avkomlingar efter Ernst Laxmand. Han var gift en gång, inte tre.
Hans enda hustru irstina Nielsdtr dog å Ödevången 1717, något Edevången har aldrig funnits.
3. Förmodligen är Du vad gäller Laxmand vägledd av adelsskojaren Thor Holger Christoffersson,
Alias Thor Cristopher Sig kallande baron von Rahden, och han är spinnsida två gånger efter
Laxmand. Thor kallade sig Toje.
4. Thoje -- han kunde inte heller uttala det stumma h-et. -- köpte 1977 en PhD-bluff i USA, där han
1981 ( två år innan han fick efter- och inte släktnamnet Rahden av KPRV i Sthlm) lät en tysk prins,
Numera plötsligen tom Marquis, inregistrera "Familjenamnet Christoffersson von Rahden, located
At Royal Oak, Michigan". Han var ju inte ens där ...
Då jag är spinnakers avkomling efter Laxmand, och skriver på en bok om honom med korrekta uppgifter
Om personerna kring honom skulle det vara tacknämligt om Du ville ha vänligheten att nämna din egen
Släkt äg till Ernst Lsxmand, död före den 20 Mars 1704.
Med venlig hilsen C. Hogbäck. laxmandh@Telia.com
Hej jag heter Steve Palmqvist är 51 år, har i flera år varit verksam i utlandet som bl.a. skådespelare, regissör och teaterpedagog. Sedan jag för drygt två år sedan återvände till Sverige har det varit lite svårt att finna teaterjobb och samarbets partner för eventuella fria produktioner (se gärna min presentationoch CV). Jag har gjort en massa saker inom teater och kultur under de senaste 30 åren och är inte rädd för varken nya konstelationer eller sammanhang (eller inte heller "gamla" bekanta dito för den delen...). Så intresserade kollegor hör gärna av er, så kan vi ju se om vi kan inspirera varandra till något!
MVH Steve |
Svara Citera & svara |