Tips för lansering av filmpilot?

Publicerat - 23 apr 2010, 15:44:59
Mikael Almqvist

23 apr 2010

Hej kollegor, skulle behöva lite hjälp och tips. Jag arbetar som frilansande skådespelare och lite annat. Nu har jag och ett par andra professionella skådespelare och ett produktionsbolag nästan slutfört en filmpilot på tre scener/sketcher. Varje scen är ca 3 minuter lång och de är i genren ”mogen humor” - ingen flabbhumor, men en mer pockande humor och igenkänning. Nu ska piloten lanseras. Min önskan och ursprungliga tanke är att den ska kunna väcka intresse som ”fillers”, d.v.s. små sketcher som fyller ut mellan program (ungefär som ”Papphammar” gjorde en gång i tiden, för den som minns det). Annars kanske i kortfilmsformat. Men andra sketcher finns på papper och kan iscensättas/filmas senare. Så min fråga är helt enkelt om någon av er kan ge tips vad gäller vem man ska kontakta i mediabranschen, eller du själv kanske är en sådan person. Är tacksam för alla tips i nuläget. TV-kanaler/play men även andra sändningsforum som internet etc intresserar. Tack på förhand, Micke Almqvist Svara
Citera & svara